blogy logo

Rím I
pridal darthNadd 9.10. 2005 o 22:12

Deň prvý:

Odchod bol naplánovaný na 18:00.
19:00 - vyrazili sme z Jura, zatiaľ je pekné počasie . Išli sme cez priechod Berg do Rakúska. Cesta bola v noci dosť zlá , strašne pršalo a nebolo nič vidieť. Potom si nič nepamätám, lebo som spal. Ráno asi o 7:00 sme sa dostali na diaľnicu do Ríma. V taliansku sa jazdi dosť inak ako na Slovensku - predpisy sú skôr odporúčané a dobrovoľné. Ráno bola strašná zápcha , ale to je tam úplné bežné a treba si dávať pozor na motorkárov ktorí jazdia pomedzi autá. Ak sa chcete v taliansku a špeciálne v Ríme niekam dostať , tak musíte byt drzí, inak budete stáť na diaľnici s vyhodenou smerovkou 2-3 hodiny... Keď sa to trošku rozbehlo , dostali sme sa na Grande Racordo - to je okruh okolo Ríma, je sesťprúdový  a  je na ňom rýchlosť obmedzená na 50. Okolo 9:00 ideme po Grande Racordo 150 :-). Ale netreba sa báť policajtov tak tam jazdia všetci... Cesty sú v taliansku vymakane. Sú z takého čierneho asfaltu a sú úplne rovné , na rozdiel od našich RollerCoaster dráhach :-).
Ubytovaní sme boli v slovenskom ústave na predmestí Ríma. Po troche zdriemnutia sme sa vydali do mesta. Síce sme boli autom ale kedže sme si ho chceli nechať tak sme ho nechali pred hotelom. Rimania majú väčšinou dve autá , alebo auto a motorku. Menšie auto alebo skúter majú do mesta na nákupy a do prace. Tieto auta sú veľmi malé ( obľúbený je tam smart ) a sú dosť obúchané. Druhé auto majú doma a chodia ním na dovolenky a výlety (to je vačšie a drahšie ). Do mesta sme sa dostali takzvaným vláčikom. Je to rýchly dvojposchodový vlak a premáva po celom Ríme. Ním sme sa dostali do centra a odtiaľ metrom do baziliky svätej Márie. Keby sme niečo také mali na Slovensku tak by sme na tom mohli založiť celý cestovný ruch a u nich to je len jedna vec z mnohých.
Počasie nám prialo a bolo krásne. Chodiť po Ríme je zážitok a Bratislava je oproti tomu mala dedina. Rím ma zhruba toľko obyvateľov ako pol Slovenska. Všetky budovy sú strašné staré a vo veľmi dobrom stave - to je dokaz že do toho ide veľa peňazí. Zastavili sme sa na kapučíno a ešte sme si pozreli koloseum. To bolo dosť obrovské na to kedy bolo postavene (asi ako 3 štadióny-slovany). Človek si musí vyhradiť dosť veľa času na cestovanie- do hotela to bolo aj dve hodiny (autobus, metro , vlak, auto). Neviem si predstaviť že by som tak chodil do školy ... asi preto im začína vyučovanie o deviatej. Všeobecne tam veľa detí nebolo. Videli sme asi dve malé deti aj to boli Nemci a ani jednu tehotnú ženu . Keď som pri ženách, vďaka bohu za Slovenky KiSS , lebo Talianky sú jednoducho škaredé , a fakt som nestretol peknú babu (keď sa mi zdalo že hej, tak to bola turistka). Ceny sú v meste dosť vysoké - 2,60 euro za kapučíno napr ... ale zase doprava je pomerne lacná a dobre vymyslená. Stačí si kúpiť jeden lístok a môžete ho použiť na všetko : vlak autobus , metro , električku... . Taxíky som skoro nevidel.

to je deň prvý z troch celkovo , ale píšem to postupne ,lebo toho je veľa... Dúfam že sa vám páčilo :-)

Prístupov 2745
Kvalita článku
hlasov 0

PRÍSPEVKY
SLEDUJETE
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Karneval
[ 15.2.2008] (príspevkov 5)
Nove repro
[ 7.2.2008] (príspevkov 1)
How stuff work's aneb ako vymenit displa...
[ 22.1.2008] (príspevkov 4)
Prirastky do rodiny
[ 5.12.2007] (príspevkov 3)
pic
[ 10.7.2007] (príspevkov 1)
[ 28.6.2007] (príspevkov 0)
Porsche Gt
[ 6.2.2007] (príspevkov 3)
FEAR
[ 14.1.2007] (príspevkov 0)
COD2
[ 14.1.2007] (príspevkov 1)
Virtual tuning - VW Passat 2006
[ 5.1.2007] (príspevkov 1)